Aileen.reismee.nl

Eerste reisverslag

Dag lieve mensen!

Ik heb nog nooit eerder een blog gemaakt, maar laat ik daar dan nu toch maar eens mee beginnen. Ondertussen zijn er al weer 2 weken voorbij, maar ik zie mezelf nog afscheid nemen van mijn moeder, oma en Lianne op Schiphol en natuurlijk dat moment dat ik landde in Suriname en het vliegtuig uitstapte. Jeetje wat een klap, van de airco in het vliegtuig, naar opeens 30 graden. Ondertussen begint het klimaat aardig te wennen. Afgelopen week twee keer een enorme regen bui gehad. Niet normaal hoeveel regen er dan valt in een uurtje tijd. Alle straten staan blank en een herrie op de daken, maar daarna komt de zon weer en voordat je het weet lijkt het net of er helemaal geen regenbui is geweest. Heel apart, maar leuk om te zien.

Dan het fietsen in Suriname. Wat een avontuur! We moesten met zijn drieën de fietsen ophalen aan de andere kant van Paramaribo. Er werd ons verteld dat wij de terug wel konden doen in een half uur. Dit was niet zo.. Uiteindelijk 1,5 uur gefietst, heerlijk warm en chaos op de Surinaamse wegen. Daarnaast was het ook wennen om links te fietsen. Nu nog zou ik soms bij een bocht zo weer rechts gaan fietsen. Maar we komen er wel!

Ik raak langzaam aan meer gewend. Wegen begin ik te herkennen. Daarnaast hebben we een goede taxichaffeur gevonden die ons voor een klein bedrag overal heen rijd. Zelfs na het stappen komt hij ons ophalen. We zijn hier al twee keer uitgweest. Super leuk!
Vorige week zaterdag ben ik naar Dare to festival geweest. Dit was een feest bij een hotel. Het was super, heerlijk in de korte broek en op blote voeten in het zand gedanst.
Afgelopen vrijdag was er een tuinfeest. Vooraf kon je ervoor kiezen om met een partybus daar heen te gaan. Dit was een bus zonder dak en de muziek stond heerlijk hard. Wat een avontuur, aangezien het niet zo heel stabiel was, maar een erg vette ervaring. Het tuinfeest was ook erg leuk! Uit in een jurkje en sandaaltjes, iets wat niet zo snel in Nederland kan. Daarnaast kostte een liter fles bier ongeveer 5 euro, super!

Verder ben ik nog naar de palmentuin geweest. Deze foto's staan al op facebook.
Winkelen valt een beetje tegen hier, maar voor mij is dat ook niet nodig. Kleding en schoenen genoeg meegenomen. Misschien wel te veel, hihi.
We zijn ons aan het oriënteren op de tripjes hier. Er zijn er heel veel en de prijs is bij elke tourorganisatie weer anders.

Ten slotte het project. Deze is nog een beetje onduidelijk, maar het gaat vast goed komen. Morgen en overmorgen gaan we langs bij verzorgingshuizen. Ik ben erg benieuwd hoe dat hier is geregeld.

Tot snel,
Liefs vanuit Suriname!

Reacties

Reacties

Limke

Lieve schat, wat ben ik trots op jou! Zet hm op!! Ik hou van je, heel veel liefs, Lim.

Tamara

Leuk verhaal lieverd, leuk om zo een beetje bij je te zijn!
Fijn dat je geniet! Knuf X

Maren

Wat leuk om zoal te lezen wat je allemaal doet daar! Zal een enorm verschil zijn met Nederland. Veel plezier meid!

Gerlof

Mooie leerschool dat reizen! Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt daar en je natuurlijk de hele tijd zo positief kan blijven verbazen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!